FIRINDA SOSLU KIZARTMA

 Yazın severek yediğimiz kızartma da özleniyor

Yaz sebzelerini mevsimsiz yemeyelim diyoruz ama pek de albenili duruyorlar. Arada değişiklik olsun diyorsanız  hafta sonu menüsüne dahil edin. 

İkişer, üçer bir araya gelince bir tepsi etti. Lezzet kızartmadan çok sosundaydı. Sosunu mutlaka yapın.

Et yemeklerine, makarnaya da kullanabilirsiniz. 



Malzemeler :

3 adet kabak 

3 adet patlıcan 

6 adet sivribiber 

3 adet havuç 

3 ortaboy patates 

Sosu için:

1 baş soğan

1 baş sarımsak

3 adet domates 

Üzerlerini yağlamak için:

Birer tutam

Tuz, pulbiber, karabiber, kekik 

1 çay bardağı zeytinyağ

Yapılışı :

Patlıcanı alacalı soyup tuzlu suda acısı çıkması için beklettim. 

Patates, kabak, havuç, sivri biberleri yıkayıp doğradım tepsiye yaydım. Bir kase içine zeytinyağ, tuz, pulbiber, karabiber, tozbiber karıştırıp fırça ile üzerlerine sürdüm.  Tepsinin bir köşesini sos için ayırın. Bir baş soğanı halka halka dilimledim. Bir baş sarımsağı diş diş yapıp kabuğuyla koydum. İki domatesi halka halka yapıp soğan dilimlerinin üzerine yaydım.. Zeytinyağını fırça ile sürüp, üzerine pulbiber, karabiber, tozbiber, tuz, az kekik serptim. 180 derece fırında sebzeler kızarana kadar pişirelim. 

Sarımsakları sıkınca içinden çıkıyorlar. 

Sos için hazırladıklarımızı uygun bir kaba alıp, el mikseri ile çırpalım. 

Kızartmaları servis tabağına alıp, sosumuzu üzerine gezdirelim. 

Tam bir menü olsun diye üzerine ızgara köfteler yapop dizdim.. Burası size kalmış. 

Yanında sarımsaklı yoğurt ile servis yapalım. Afiyet olsun.. 


İ

Yorumlar