BEBEKLER İÇİN KÖFTELİ KABAK ÇORBASI #ekgıda #çorba

 Köftesi için :

50 gr kıyma

1/2 tatlı kaşığı pirinç

1 parmak soğan rendesi

Çorba için :

1 tam boy kabak diliminin 1/3 i

1 küçük boy havuç

1 serçe patmağı kadar dilim patates

1 tatlı kaşığı kırmızı mercimek 

1 diş sarımsak 

2 su bardağı su

1 tatlı kaşığı zeytinyağ 


Çok leziz ve faydalı bu çorbayı, sadece çocuklar değil herkes için yapın. 

Bal kabağı çocuklar için faydalıı tatlı bir meyve, sebze değil. Mutlaka yenmesi gerek olanlar sınıfından. A viramini ve beta karotenden zengin. Bağışıklık sisteminin yapı taşı. Beyin, kemik gelişimi için gerekli vitaminlere sahip. 6 aylıktan itibaren çorba, püre formunda verilmeye başlanıyor.

Miktarlar bebek için daha fazla yapmak için arttırın. Bir dolu kase çıkıyor. Bebek için iki öğüne bölebilirsiniz. 

Bir avuç kıymaya, yarım tatlı kaşığı pirinç, bir parmak soğan rendeledim. Minik top köfteler, yaptım. Bir kabak diliminin 1/3 ini, bir küçük boy havucu, serçe parmağımız kadar patates dilimini, bir diş sarımsağı tencereye küp küp kesip, 1 tatlı kaşığı kırmızı mercimek, 2 bardak da su ilave edip kaynamaya bıraktım. Yumuşayınca el mikseri ile ezdim.Tekrar ateşe koydum. Köfteleri ekledim ve bir tatlı kaşığı tel şehriye gezdirdim.

1 kaşık zeytinyağ ekledim. 

  Tuzunu bebeğinizin alıştığı gibi ayarlayın. Köfteler pişince hazır.

Afiyet şifa olsun..




Yorumlar