DOMATES KONSERVESI

 Kış hazırlıkları yaparken en çok tercih edilen yöntemlerden biri konserve yapmaktır. Sebzeleri hatta meyveleri bu yöntemle saklayabilir. Lezzetli şekilde tüketebiliriz.

Tabi konserve yapmanın belli kuralları vardır.

Ürün seçerken yumuşamış, ezilmiş, çürük, küflü olmamalıdır.

Şişeler sıcak su ile yıkanmış temiz olmalıdır.

Kapaklar, her yıl yeni alınmış olmalıdır. Eskiler kullanılmamalıdır.

Ürün yerleştirdikten sonra kapak kapatmadan önce havası kaçırılmalıdır.

Kapaklar da sıcak suda beklentilerek steril edilir. 

Konserve hakkında bu ön bilgilerden sonra domates Konservesi yapımına  geçelim.

Domates konservesi salça gibi katı değil sos kıvamında olur. Kaynatılarak kıvamı ayarlanır.

Halk arasında yumurta yada sivri domates denilen çeşidi salça, sos yapmaya uygundur. Yazın bu çeşit çıktığı andan itibaren yemeklere de onu kullanırım. Fazla sulu değildir,etli kısmı yoğundur. Sert kabuklu dayanıklıdır. 

Domates kabuğunda bulunan  likopen sağlığa faydalıdır. Bu yüzden  kabuklarını soymuyorum. Bol su ile yıkayıp, tepesindeki sap kısmını alıyorum. 

Birkaç parçaya bölüp rondodan çekiyorum. Fazla suyu uçup, sos kıvamı alınca içine kalın tuz  atıp, şişelere bir yandan kaynarken dolduruyorum. Kavanoz ağızlarının kuru olmasına dikkat ederek kapakları iki geri bir ileri çevirerek sımsıkı kapatıyorum. Hepsi bitince sıcağı ile daha iyi vakumlanması için  üzerini örtüp, soğuyana kadar bekletiyorum. Ertesi gün kapaklara güvenlik bandı geçirip, fön makinası ile bantı kapatıyorum. Hava alma olanağı olmayınca kapaklar şişip atmıyor.Emeğiniz ziyan olmuyor. Artık kilere kaldırabilirim.

20 kg domatesden kaynayıp kalan kavanozlanınca 15 kg. kadar çıktı. 

Kışın yaz domatesi özleniyor. Makarna, pilava, yemeklere tat veriyor. Ayrıca Menemen, domates çorbası ve sos sa yapılabilir. 

Afiyet olsun.. 





Yorumlar