DENİZ ÜRÜNLERİNİN BAŞTACI KARİDES TAVA

 

Kış gelince balık ve deniz ürünleri sofralarda daha fazla yer alıyor.  Peki ya.... 

Karides  sever misiniz?

Ben çok severim..Sağlık açısındam karides, yüksek oranda selenyum içerir. Selenyum kansere karşı güçlü bir antioksidandır. 

Düşük kalotili protein kaynağıdor. Özellikle çocukların kemik gelişimi için çok faydalıdır. 

Ben genelde haşlanmış sade haliyle severim. Tereyağlı tavası da hiç de fena değil.. 

Artık matketlerde temizlenmiş hazır olarak bulunuyor. Tabi 450 gr kutudan çıkan bir tabak oluyor. 

Malzemeler :

450 gr. Kutuda Hazır karides

1tatlı kaşığı tereyağ 

1 kaşık limon suyu

Çok küçük bir soğan

2 diş sarımsak 

Pulbiber tuz

Yapılışı :


Hazır karidesin içinin suyunu döküp yıkadım. Kaynar su koyup bir süre beklettim. Haşlansa ezilir küçücük zaten.. Suyunu süzdüm. 

Tavaya tereyağ koyup sarımsağı, bir küçük soğanı incecik doğrayıp hafif kavurdum. Karidesleri ekledik.Tuzunu biberini attım. Beş dakika ağzınıı kapatıp pişirdim. Bir yemek kaşığı kadar limon suyu ekledim. İki üç dakika sonra hazır.

Denemenizi tavsiye ederim.

Afiyet olsun..




Yorumlar