BIBER SANDAL


Kapya biberin faydaları saymakla bitmez. Kalp damar sindirim sistemi, bağılıklık sistemi üzerinde faydalı. 
Genelde biber salçası yapımında kullanılsa da, yemek ve salatalara da katmayı severiz. Sunumu şıktır. 
Soslu bir kızartma yapıp, içine koyarak servis yaptım. 
Malzemeler :
8 adet kapya biber
2 küçük bostan patlıcanı 
2 kabak 
2 havuç 
250 gr kadar sivribiber 
Tuz
Kızarmak için sıvıyag
Sosu için:
2 domates
2 diş sarımsak 
Tuz
1  kaşık sıvıyağ
Üzeri için :
Sarımsaklı yoğurt 
Maydanoz

Kapya biberleri közmatikde közledim. Buzdolabı poşetine koyup terlettim. Biraz bu şekilde beklettim. Kabuğu kolayca soyup, kanını iki uca kadar açmadan kestim. Çekirdek kısımlarını çıkardım. Kızartma için, patlıcanı alacalı soyup tuzlu suda beklettim. Çıkarıp yıkadım. Iyice kuruladım. Kabağın ve havucunda kabuklarını temizleyip, kuşbaşı doğradım. Dilerseniz patates de katabilirsiniz. 
Bunları kızartıp kağıt havlu üzerinde fazla yağını çektirdim 
Sivri biberleri temizleyip iki cm boyutunda kestim. Biberleri ayrı bir tavada bir kaşık sıvıyağ gezdirip, hafif Kızartım. Üzerine iki domatesi küçük küçük doğrayıp, 2 diş de sarımsak ekledim. Tuzunu attım. Domatesler pişince, diğer kızartmaları ekledim. 
Kapya biberlerin içine soslu kızartnayı paylaştırıp servis tabağına aldım 
Üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirip, maydano'z ile süsledim. Afiyet olsun 

Yorumlar