ÖZBEK PILAVI

Malzeme :
2 su bardağı pirinç
300 gr kuzu Eti
2 adet soğan
2 adet havuç
1/2 su bardağı nohut
5-6 diş sarımsak
Tuz
Karabiber
Kimyon
Sıvıyağ
Üzeri için :
3 yemek kaşığı dolmalık fıstık
Yapılışı:
  • Araştırdığım kadarıyla Özbekistan bölgesinde 10 farklı şekilde yapılan sevilen bir yemek..Hem sebze hem et hem de karbonhidrat bir araya geldiği için sadece yanina ayran yetiyor..”Sabah kendin için, öğlen bir dostun ile akşam da düşmanına yedir ” diye bunu anlatmak istemişler :)))
    Yöresel olduğu için kusurumuz hatamız olabilir.Özbek dostlarımızdan özür diliyorum..
    Gelelim tarife :
    Nohutu aksamdan ıslatıp sabah haşlıyoruz.Pirinci sıcak su ile bir saat ıslatıyoruz.Soğanları halka halka ince doğruyoruz.Havuçları kibrit gibi kesiyoruz.Eti çok küçük kesip üzerini geçecek kadar sıcak su ekleyip pisiriyoruz.Sarımsaklar Kabugu ile ama ben soydum bütün bırakılacak .Tencerede Soğanları sıvıyag ile rengi değişene hatta karamelize olana kadar kavuruyoruz.Pisen etleri susuz ekleyip sogan ile kavuruyoruz.Ardindan havuçları sarımsakları ekleyip havuçlar yumuşayana kadar kavuruyoruz.Pirinci ekleyip tuzunu atıyoruz biraz da pirinçleri kavuruyoruz .Nohutu ilave ediyoruz.Özbekler kimyon tohumu koyuyor ama ben yarım cay kasıgi tozunu kullandım.Pirincinizin çektiği suyu bilirsiniz.Ben 2 bardak normal su 1,5 bardak haşlanan etin suyunu koydum.Kaynayinca ocağın en kısık yerinde suyunu çekene kadar pisiriyoruz.Pişerken arada karıştırıp ortada toplayıp Kümbet yaparak pişiriliyormuş ama ben normal pişirdim . Karabiberini de atıp demlenmeye bırakın.Tencerenin kapağına kagit havlu serin ki buhar akıp kıvamı bozulmasın. Demlenince servis tabağına alın.Üzerine kavrulmuş dolmalık fıstıkları serpip süsleyin.Afiyet olsun…

Yorumlar