MANTI

  • MALZEMELER :
    Hamuru için:
    5 su bardağı un
    1 yumurta
    1 kaşık zeytinyağ
    Tuz
    Açmak için:
    1 kase un
    İçi için:
    Yarım kg dana kıyma
    2 adet sogan rendesi
    Yarım demet maydanoz
    Karabiber
    Tuz
    Üzeri için :
    Sarımsaklı yoğurt ...
    Tereyağında eritilmiş kırmızı biber ve bir cay kasıgi nane..
    YAPILIŞI :
    Mantıyı sevmeyen yoktur ama şu kapatması el oyaladığı için bir arkadaş ararız yanımıza ...
    Genelde üçgen yada bohça şeklinde kapatılır.Ben pratik bir yolla yapıyorum .Kapatması yok :)) Keserken kapatıyorsunuz ve bir saatte bir tencere MANTI hazır .Sadece sekli kare oluyor...
    Hamuru sert olacak şekilde yoğurup yarım saat dinlendiriyoruz.
    Kıymalı ici hazırlıyoruz.Açabildiğiniz büyüklükte hamurdan parcalar koparıp acıyorsunuz.Yarisina kadar kıymalı icten iki cm ara ile ayni sırada koyup Yufkanin diger yarısını uzerine kapatıyorsunuz.Ucu tırtıklı hamur kesici ile kesiyoruz.Hem kesip hem kapatıyor.
    İki turlu de yapıp göstermek için dört bicakli hamur kesici ile kesip üçgen ve bohça kapattım.
    Sonra tırtıklı ile kare kestim bolca...
    İkinci bir püf noktası daha: kestiklerimi firin tepsisine koyup 120 derece sıcaklıkta kuruttum.Bu şekilde Buzdolabi poşetine koyup derin dondurucuda saklayabilirsiniz .Ani gelen misafire nefis bir yemek..
    Yine kurutup haşlarsanız yaş hamur gibi mideyi sisirmiyor hafif oluyor...
    Ve tabi vazgeçilmezi uzerine sarımsaklı yogurt ve tereyağlı kırmızı biber...
    Afiyet olsun ...

Yorumlar